Co spożywać, będąc wegetarianinem?

3-2

Ludzie przyjmują pół- lub całkowite diety wegetariańskie z wielu powodów. Możesz wybrać, aby powstrzymać się od jedzenia mięsa, owoców morza, nabiału, i /lub jaj, do poprawy zdrowia ze względów etycznych lub religijnych; na celu zmniejszenie skutków środowiskowych zwierzęcej, lub po prostu poeksperymentować. Wegetariańska dieta może nawet zmniejszyć ryzyko rozwoju pewnych przewlekłych chorób, takich jak choroba serca, cukrzycę i raka. Jednakże przyjęcie diety wegetariańskiej nie oznacza po prostu usunięcie mięsa i jeść wszystko cokolwiek co zostało. Zmiana diety oznacza zmianę stylu życia. Ponadto, wyeliminowanie istotnych grup żywności można umieścić na ryzyko rozwinięcia niedobory żywieniowe, w tym żelaza, witaminy B12, witaminy D, wapń, cynk i ryboflawinę.

Określ, jaki rodzaj diety wegetariańskiej chcesz prowadzić

Różni rodzaje wegetarian prowadzą stopnie ograniczeń żywnościowych. Wybór typu, który odpowiada Twoim motywom i jest praktyczny, uczyni utrzymanie twojej nowej diety łatwiejszym. Rodzaje wegetarian obejmują:

Vegan – Unika wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego, w tym mięsa, drobiu, ryb, nabiału, jajek i żelatyny. Wiele osób nie spożywa nawet miodu. Niektórzy mogą unikać produktów konsumenckich zwierzęcego, takie jak futra, skóry, jedwabiu lub niektórych kosmetyków.

  • Lakto wegetariańska – jedzą produkty mleczne, ale unika mięso, drób, ryby i jaja.
  • Ovo wegetarianinem – jedzą jajka, ale unika mięso, drób, ryby i nabiał.
  • Lakto-ovovegetarian – jedzą nabiał i jajka, ale uniknąć mięso, drób i ryby. Ta kategoria jest najczęstszym rodzajem w Stanach Zjednoczonych.
  • Pesco-wegetariańska – jedzą ryby, nabiał i jaja, ale unikają mięsa i drobiu.
  • Flexitarian – następstwem ovo-lakto diety wegetariańskiej i nie jeść mięsa w większości posiłków, ale od czasu do czasu jedzą mięso, drób lub ryby.

Budowanie systemu wsparcia

Omów swoje intencje i motywacje ze swoimi przyjaciółmi i rodziną, poproś o wsparcie. Silny system wsparcia spowoduje, że proces zmiany nawyków stylu życia będzie mniej trudny i może pomóc walczyć z pokusą. Współpraca z wegetariańską społecznością poprzez uczestnictwo w forach internetowych i czytanie czasopism lub blogi mogą również znacząco pomóc.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *